Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Monday, August 10, 2009

Hadiah Penulisan Cerpen

HARI Rabu lepas (5 Ogos 2009), saya ke Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur. Berhampiran DBP sudah ada ‘fly-over’ (dengan izin) sedangkan kali terakhir saya ke situ, ia belum ada lagi. Ini menunjukkan bahawa sudah terlalu lama saya tidak berkunjung ke DBP sedangkan itulah distinasi saya yang paling kerap di Kuala Lumpur suatu masa dulu selain Masjid Negara.
Tujuan saya ke DBP pula adalah mengiringi anak ke majlis penyampaian hadiah peraduan menulis cerpen pelajar sekolah rendah/mengengah 2008. Alhamdulillah, anak saya menang hadiah pertama kategori 10-12 tahun. Dalam majlis yang penuh gilang-gemilang itu dia menerima hadiah berupa RM400.00, buku, dan sijil yang telah dibingkai dengan cantiknya. Saya teruja dengan peristiwa ini kerana saya sendiri sudah lama terlibat dengan penulisan cerpen pun tak pernah lagi memenangi hadiah pertama. Tidak pernah lagi diraikan dalam majlis sedemikian rupa....

1 comment:

  1. tahniah kpd anak en man!!
    x sangka anak mewarisi bakat penulisan bapanye =)

    ReplyDelete