Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Thursday, December 17, 2009

Teringin Baca Muslimah


BANYAK majalah yang ada di pasaran sememangnya menghidangkan pelbagai wacana ilmu yang sememangnya berfaedah untuk mereka yang rajin membaca. Majalah yang saya langgan setiap bulan ialah Dewan Sastera, Dewan Budaya, Dewan Bahasa, Pelita Bahasa, dan Dewan Pelajar. Pernah juga melanggan Dewan Siswa dan Tunas Cipta. Kerapnya jika saya melanggan sesuatu majalah, saya akan melanggan penuh dari Januari hingga Disember sesuatu tahun supaya dapat dijilidkan kemudiannya. Tiba-tiba... sejak pertengahan Ogos '09 lalu, saya 'teringin' baca Muslimah. Untuk tujuan itu, semua kedai di taman perumahan tempat saya tinggal telah pun digeledah. Malahan di luar kawasan juga. Malangnya tidak menemu. Minggu lepas, untuk kesekian kalinya saya tanya lagi mamak di sebuah kedai 'yang paling mungkin' sebab sebelum ini dia pernah kata "baru punya belum keluar lagi". Kali ini dia kata "sudah lima bulan tidak mari. Lagi pun ada 'problem' dengan dia punya 'dealer'. Saya tanya siapa itu 'dealer'? dia jawab.... Lalu saya pun sedar bahawa mungkin belum ada jodoh untuk saya menatap wajah Muslimah.

No comments:

Post a Comment