Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Thursday, December 31, 2009

Darts oh Darts

TANGGAL 28 April 2009 dulu saya pernah tulis tentang penglibatan saya dalam permainan darts. Kira-kira sebulan sebelum itu adalah kali pertama saya melontar darts sepanjang hidup saya. Untuk habiskan satu game paling cepat setengah jam. Kadang-kadang tak habis pun sebab amat sukar untuk baling tepat pada mana-mana 'double'. Namun bak kata pepatah alah bisa tegal biasa, lama-kelamaan hanya 10 minit diperlukan untuk tamatkan permainan apabila balingan kerap ke sasaran.

Lontaran saya pada 29 Disember 2009


Bagaimanapun kebelakangan ini saya mula terfikir kalau katakanlah saya bermain darts dari jam 5.00 hingga 6.00 petang setiap hari. Sudah berapa banyak masa terbuang? Jogging 20 minit mungkin lebih baik untuk kesihatan. Dan hakikatnya saya lebih suka bergelar pemain catur berbanding pemain darts. Saya pun dah puas menang hinggakan suatu hari bukti kemenangan saya untuk dua hari berturut-turut telah dibuang. Lalu saya pun terfikir lagi, inilah masanya untuk berundur dengan martabat tinggi. Lalu mulai 10 Disember lalu saya istiharkan kini saya pemain 'profesional'. Hanya RM2.00 diperlukan sebagai yuran jika ingin bermain dengan pemain 'profesional'. Jika saya kalah, wang mereka akan dikembalikan. Ramai yang kecewa kerana yuran sebelah pihak. Ramai juga yang inginkan pertaruhan yang adil kononnya. Saya bersikeras dengan prinsip, iaitu saya tidak main judi. Judi itu haram hukumnya. Penangannya memang dasyat. Tanpa saya, gelanggang darts kelihatan sepi sendiri... Sebagai pemain 'profesional' saya sesekali lontar juga beberapa darts untuk kekalkan perfomance....

Lontaran saya pada 30 Disember 2009!

No comments:

Post a Comment