Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Wednesday, August 11, 2010

Syukurlah bertemu Ramadan

DALAM kesempatan ini dipanjatkan kesyukuran kepada Ilahi kerana dengan lipahan rahmatNya jualah dapat bertemu lagi dengan Ramadan al-Mubarak tahun ini yang penuh dengan keberkatan dan pengampunan semoga mendapat petunjuk dan hidayahNya bagi pengisian Ramadan al-Mubarak yang lebih bererti sehingga mendapat ganjaran malam lailatul Qadar, amin.
Syukur juga apabila surau berhampiran rumah kami kini begitu ceria dan bercahaya... Kini surau itu diterajui seorang pengerusi baharu. Kini solat fardu disegerakan. Kini ingin melupakan kelemahan dan kebiasaan yang menjengkelkan dulu, iaitu ketika lebih lima puluh jemaah telah lama duduk menunggu bilal iqamat tiba-tiba ada orang baharu hendak mulai solat sunat!? Janganlah kita menjadi penyebab (tanpa disedari) orang lain lebih suka solat Subuh di rumah lima minit daripada solat Subuh di surau setengah jam pun tak siap.
Sekali lagi di kesempatan ini, diucapkan selamat berpuasa dan selamat menyambut serta mengisi Ramadan al-Mubarak tahun ini. Wassalam.

No comments:

Post a Comment