Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Tuesday, July 19, 2011

Amal Jariah



PEJABAT tempat saya bertugas mengadakan aktiviti menanam pokok pada 1 Julai 2011. Sebanyak 80 anak pelbagai pokok telah ditanam. Antaranya pokok limau kasturi, jambu air, mangga, kedondong dll. Pokok-pokok tersebut ditanam di sekeliling sebuah kolam/tasik. Minggu lepas saya mula berjogging sekeliling tasik itu. Masa itulah saya nampak ada satu lagi lubang tidak bertanam.


Minggu ini saya berkesempatan balik kampung. Berkesempatan pula membeli sebatang anak durian belanda. Harganya cuma RM2.00. Penjual tu kata boleh berbuah dalam setahun setengah lagi. Lalu saya membelinya khusus untuk ditanam di tepi tasik itu. Ketika menanamnya dua hari lepas, seorang rakan kata buat apa tanam di situ, belum tentu saya akan dapat hasilnya kerana tempat lalu-lalang orang awam. Saya pula kata, tak apalah... buat amal jariah.

No comments:

Post a Comment