Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Tuesday, October 23, 2012

Melihat Kelip-kelip di Kampung Kuantan

AWAL bulan Oktober ini saya berkesempatan merayau-rayau di sekitar Kuala Selangor yang jaraknya kira-kira 100Km dari tempat saya tinggal.  Antara tempat yang disinggahi ialah Kampung Kuantan yang terkenal dengan kelip-kelipnya.  Waktu siang dapatlah melihat jeti dan perahu-perahu yang tertambat di tebing Sungai Selangor itu.  Juga pokok-pokok Berembang di sepanjang tebing sungai yang menjadi habitat kelip-kelip.  Air sungai mengalir sederhana laju berwarna teh susu yang pastinya mengujakan kaki pancing jika melihatnya.  Menjelang jam 9.00 malam saya datang lagi untuk melihat sendiri kelip-kelip.  Dengan bayaran RM50.00, saya bersama tiga orang lagi menaiki sebuah perahu dan menyusur berhampiran pokok-pokok berembang melihat begitu banyak cahaya yang berkelip-kelip.  Cuma keindahan itu tidak dapat dirakam melalui lensa kamera. (...Kebelakangan ini begitu susah untuk saya 'upload' gambar... Kenapa eh!?)

No comments:

Post a Comment