Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Friday, March 7, 2014

Antara Boling dengan Catur


SELAMA ini saya beri tumpuan pada sukan catur selain sesekali berpeluang melibatkan diri dalam sukan lain.  Dalam bidang catur, pencapaian tertinggi saya ialah menyertai kejohanan MAKSAK dengan mewakili Selangor. Itu lama sangat dah dulu.  Sekarang untuk mewakili universiti tempat bertugas pun dah sukar kerana ramai bakat-bakat baru yang tinggi komitmen mereka. Boling pula memang tidak pernah saya sentuh.  Hanya selepas usia mencecah setengah abad, iaitu  pada 8 Februari 2014 baharulah saya dapat merasa bermain boling. Pada tarikh itu berlangsunglah kejohanan yang julung-julung kalinya diadakan oleh Kelab Sosial dan Kebajikan tempat bertugas.  Kejohanan tersebut dijalankan di Kelab Golf Bukit Jalil.  Ternyata main boling lebih mudah dan menyeronokkan.  Bermain catur memaksa otak diperah semacam untuk bermain satu 'game' dalam tempoh dua jam.  Oleh yang demikian, catur bolehlah diletakkan pada kelas yang agak tinggi.  Ramai orang boleh bermain boling berbanding catur.  Malam kelmarin saya bermain boling lagi dengan rakan-rakan.

No comments:

Post a Comment