Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Friday, March 11, 2016

Penglibatan dalam Bidang Sukan


SEPERTI yang dinyatakan sebelum ini bahawa saya akan sertai apa sahaja bidang sukan jika berpeluang, maka pada 5 Mac 2016 baru-baru ini saya telah menyertai "Canselor Chess Tournament (Check or Checkmate) sempena Putra Canselor Carnival (5th PCC):Color Up Your Life pada 4-6 Mac 2016. Dipendekkan cerita, selepas enam pusingan, saya dapat 4 mata.  Ini menjadikan saya sudah berpuas hati lalu leka di zon selesa.  Sewaktu hampir menang di pusingan ketujuh atau terakhir, saya umpama pemain bola sepak tersepak bola ke gawang sendiri.  Istilah paling tepat dalam permaianan catur ialah 'Big blunder'. Lalu saya terlepas peluang menjuarai kategori veteran.  Bolehlah anggap ini sebagai satu tragedi bagi saya dalam permainan catur.

No comments:

Post a Comment