Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Tuesday, September 29, 2009

Sesekali Berkumpul


SESEKALI memang. Ini Hari Raya Aidilfitri memang waktunya untuk berkumpul. Atau harinya untuk mengumpul seluruh ahli keluarga. Bagaimanapun tidak semestinya begitu. Kita hanya dapat mengumpul seberapa ramai ahli keluarga. Sebabnya ada sahaja sebahagian ahli keluarga yang berhalangan untuk dikumpul dalam suatu waktu tertentu. Gambar di atas adalah sebahagian ahli keluarga emak dan abah saya. Alhamdulillah, mereka masih sihat sewaktu umurnya mencecah 73 tahun ini. Adik beradik saya tujuh orang semuanya. Saya yang ketiga. Tiada keluarga abang saya yang sulung dalam gambar ini. Tiada juga keluarga adik saya yang nombor empat. Memang sukar untuk mengumpul seluruh ahli keluarga dalam satu masa. Sesekali memang kita harus berkumpul. Hari raya pertama ini memanglah harinya. Setahun sekali. Sesekali berkumpul.

No comments:

Post a Comment