Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Thursday, November 4, 2010

Tarikh 13 Haribulan II

SEJARAH semakin disedari amat penting dalam pembentukan negara bangsa. Selain sejarah, sastera juga amat penting dalam kehidupan insaniah tanpa menafikan pentingnya matematik, sains dan pelbagai disiplin ilmu lagi. Justeru topik saya sebelum ini ialah tarikh 13 haribulan, sejarah dan nostalgia menggamit fakta sejarah berikut:
13 November: tarikh saya nikah.
14 November: tarikh saya naik pelamin di rumah pengantin perempuan.
15 November: tarikh saya naik pelamin di rumah pengantin lelaki.
16 November: tarikh ulang tahun kelahiran saya.

2 comments:

  1. salam kanda rahman.
    salam tahniah, atas kejayaan!
    tahniah, menyambut ulangtahun berganda.

    salam ingatan,
    dan aidil-adha 1431H.

    ReplyDelete
  2. Salam kembali dinda Rendra, dan terima kasih atas ucapan. Terima kasih juga atas ingatan, dan perjalanan ini masih jauh serta berliku kan.... semoga aidil-adha kali ini membuka pintu kesedaran....

    ReplyDelete