Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Thursday, November 20, 2014

RON 97 Turun Harga 20 Sen


SEMALAM (19/11/14) harga minyak Petrol RON 97 turun 20 Sen.  Turun daripada RM2.75 kepada RM2.55.  Saya ingin menzahirkan rasa syukur dan terima kasih atas penurunan harga ini kerana saya adalah antara pengguna RON 97.  Ramai orang kata, orang kaya sahaja guna RON 97.  Sebenarnya tidak begitu.  Saya bukan orang kaya, malah kereta saya cuma sebuah itulah, iaitu Proton Saga Iswara yang saya beli pada tahun 1997.  Makna kata saya telah menggunakan RON 97 sejak 17 tahun lalu.  Hal ini demikian kerana sebagai seorang Pembantu Makmal, kemudian Penolong Pegawai Sains, saya memang terdidik melakukan sesuatu mengikut spesifikasi yang ditetapkan.  Mesti akurasi dalam istilah sains.  Ini jelas jika dilihat pada penutup tangki minyak kereta yang tertera 97 + OKTANA (OCTANE).  Saya tidak rasa rugi waima pada harga RM2.75 sebelum ini kerana merasakan hitungan batu lebih jauh, enjin kereta lebih tahan, dan kuasa pecutan lebih bertenaga.

No comments:

Post a Comment