Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Monday, November 24, 2014

"What Did U Do Last Saturday?"

 Pagi: ke pertandingan catur

Malam: ke Majlis Makan Malam Homecoming VIII (Alumni UPM)

DENGAN izin ya.  Mengguna kan satu ayat Bahasa Inggeris dalam satu wacana Bahasa Melayu. Apa yang saya buat Sabtu lepas?  Bukan Sabtu kelmarin.  Sabtu kelmarin (22/11/14) saya mengunjungi MAHA 2014 di MAEPS, Mardi, Serdang.  Bukan mudah melawat pelbagai pameran dan jualan dalam kawasan yang begitu luas dengan masa yang begitu sedikit.  Saya sempat beli buah-buahan, iaitu rambai, tampoi, limau manis Serawak, dan limau bali.  Di dewan makanan pula, saya sempat beli mi bandung Muar, Laksa Perlis, nasi Arab Maqlubah, dan kacang pool haji.

SABTU lepas (15/11/14) saya menyertai kejohana catur sempena Putra Canselor Karnival (14-16/11/14).  Saya korbankan pusingan ke-4 kerana menghadiri majlis perkahwinan anak seorang sahabat.  Selepas solat Zohor bergegas ke Kolej Canselor semula.  Rupanya saya juga kalah W/O pusingan ke-5 kerana lambat 10 minit. Seterusnya saya menang 'game' ke-6 dan seri 'game' ke-7.  Malamnya pula menghadiri Majlis Makan Malam Homecoming VIII - Sirih Pulang ke Gagang 2014 di Dewan Besar UPM anjuran Alumni.

No comments:

Post a Comment