Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Tuesday, November 3, 2015

Pabila Dirancang Tak Menjadi


KITA hanya merancang.... Pabila yang dirancang serba tak menjadi, mungkin ada hikmah di sebaliknya.  Seawal 15/10/15, iaitu dua minggu sebelum, saya telah disenaraikan sebagai pembantu pengawas ujian SKP2101 (Kenegaraan Malaysia) pada 1/11/2015 (Ahad).  Namun empat hari menjelang tarikh itu, saya dimaklumkan ia sebenarnya telah dibatalkan/ditangguhkan.  Justeru saya akan berpeluang menyertai Pancing Santai pada 1/11/2015 itu di Pesta Konvo UPM.  Malangnya sehari kemudian, saya dimaklumkan bahawa aktiviti memancing juga dibatalkan atas sebab teknikal.  Maka keputusan drastik dibuat, iaitu balik kampung sahajalah jengok ibu-bapa kami.  Alhamdulillah, waima buat keputusan saat akhir, malam Sabtu sampai juga ke Batu Pahat yang berjarak 260Km dari UPM.  Dipendekkan carita pagi Ahad balik semula ke Selangor kerana malamnya bertugas di pameran Konvokesyen.  Dalam Mingguan Malaysia kemudiannya saya difahamkan Utusan Malaysia sebenarnya tidak terlibat langsung dengan aktiviti memancing itu, walaupun tertera dalam poster.

No comments:

Post a Comment