Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Monday, October 12, 2015

Pertandingan Catur Piala DUN Bangi


Matlamatnya ialah untuk menjadi pemain catur mewakili organisasi dalam kejohanan SUKUM tahun hadapan.  Sudah dua tahun menjadi jurulatih kerana ketidakhadiran dalam pemilihan dan latihan akibat komitmen kepada keluarga.  Sebagai anjakan, saya sertai satu kejohanan besar, iaitu Pertandingan Catur Piala DUN Bangi yang diadakan di Dewan Cempaka Kompleks PKNS Bangi pada 11 Oktober 2015. Kejohanan ini dianggap besar kerana disertai juga bekas Juara Kebangsaan, Natioanl Master (NM) Ahmad Kamal Abdullah ran rakan-rakannya, selain menghimpun lebih dua ratus pemain bagi kategori terbuka, bahawh 17, dan bawah 12 tahun.  Sebelum kejohanan lagi saya sudah maklumkan kepada rakan-rakan bahawa keterlibatan ini bagi membuktikan kelayakan saya sebagai pemain, bukan jurulatih.  Alhamdulillah, saya memperoleh 4.5 mata daripada 7 pusingan, sementara rakan-rakan lain mendapat 4 mata, 3.5 mata dan 3 mata.  Saya telah buktikan. Kipidap!

No comments:

Post a Comment