Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Friday, December 24, 2010

Alahai Buku Lagi...


SEPERTI yang dijelaskan dalam entri sebelum ini, saya telah menghadiri kursus dan menginap di Hotel Grand Bluewave, Shah Alam selama lima hari lima malam, iaitu dari 12/12/10 hingga 17/12/10. Pada hari kedua kursus, iaitu pada jam 3.48ptg, saya menerima sistem pesanan ringkas dari anak saya yang berbunyi "Kita nak beli buku Bumi Cinta, penulis Ayat-ayat Cinta bayarkan boleh tak? (ejaannya saya dah betulkan daripada ejaan ringkas budak-budak muda). Tak kan pula saya nak kata tidak boleh! Novel Ayat-ayat Cinta tersebut pun pernah dibeli dan dibaca! Saya bayangkan anak saya sedang menunggu jawapan sambil membelek-belek novel Bumi Cinta di MPH Bookstore Sdn Bhd cawangan Mid Valley itu. Ketika itu pun saya manalah tahu besok petang akan ke MPH Bookstore juga tapi cawangan SACC Mall, Shah Alam? Dan sambil mendengar ceramah kursus, saya perlu cepat memberikan jawapan! Dan yang paling penting, apabila saya yang bayarkan (akan bayar selepas balik berkursus), maknanya buku itu adalah buku kepunyaan saya... Manalah emak anak saya itu tidak marah kalau duit dihabiskan untuk membeli buku... Kalau beli sate kan kenyang....

No comments:

Post a Comment