Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Wednesday, February 25, 2009

Bilik Idaman

AKHIRNYA! Saya baharu sahaja mendapat sebuah bilik sendiri setelah hampir 28 tahun berkhidmat. Sebagai penolong pegawai, saya tidak begitu layak dapat kemudahan ini. Tetapi mungkin kerana bangunan lama yang baru diduduki ini besar sangat, atau majikan prihatin, saya diberi sebuah bilik. Itu pun di bangunan no. tiga dari depan dan dalam bangunan itu di bilik paling belakang. Tiada siapa akan datang jenguk. Justeru inilah masanya untuk menghias!

Semua dalam satu - mungkin - tapi kurang tepat. Ini kerana hampir semua hobi saya terkumpul dalam bilik ini. Ada lukisan, joran, buku-buku, lencana sekolah, rantai kunci, tag nama, catur, dan hadiah-hadiah yang saya pernah menangi. Beberapa barang lain ada di belakang kamera.

Kalau nak berborak dengan kengkawan, satu jam pun tak cukup untuk setiap satu hobi itu. Memadailah jadi nostalgia peribadi dan pengubat lara kala kecewa. Harapan juga pabila bilangan pegawai sudah bertambah nanti tidaklah saya kena keluar dari bilik idaman ini....(hu hu)

2 comments: