Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Thursday, April 9, 2009

Berbengkel di Puteri Resort, Melaka.

SAYA berpeluang berbengkel di Puteri Resort, Ayer Keroh, Melaka sebanyak dua kali. Pertama Bengkel Penulisan Novel Sejarah Johor pada 21-23 Julai 2006. Kedua Bengkel Pembangunan Individu dan Kumpulan pada 20-22 Mac 2009. Awalnya saya ingin asingkan menjadi dua entri. Tetapi jika dibuat dalam satu entri mungkin akan lebih jelas perbandingannya, iaitu persamaan dan perbedaannya.
Di kolam mandi Puteri Resort pada 2006

Di kolam mandi Puteri Resort pada 2009

Bersama rakan-rakan penulis pada 2006

Bersama rakan-rakan sekerja pada 2009

Antara yang ada persamaannya ialah tempat (Puteri Resort) yang sama, jumlah hari yang sama (tiga hari), hari yang sama (Jumaat-Ahad) dan paling tidak disangka, sewaktu saya pulang ke Serdang, kereta saya ditumpangi oleh dua orang. Bedanya masa bengkel penulisan, dua rakan penulis wanita; masa bengkel pembangunan staf, dua rakan sekerja lelaki. Semasa ke Puteri Resort, saya tak pasti mereka menaiki apa? Naik bas agaknya.

Pengisian bengkel pada 2009


Pengisian bengkel pada 2009

No comments:

Post a Comment