Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Friday, December 19, 2008

Salam Perkenalan

Salam sejahtera....

Hari tentunya menjadi sejarah kerana hari pertama saya, insan kerdil kepada Khaliqnya ini muncul dalam persada blog sewaktu ramai rakan-rakan saya sudah lama dan mapan dengan dunia blog. Tentunya banyak yang saya perlu pelajari supaya ruangan sempit ini berupaya menyumbang luas menjadi faedah kepada sesiapa yang sudi menatapnya. Bersesuaian dengan konsep yang saya pilih, mungkin saya akan lebih menumpukan tulisan ke atas sejarah dan nostalgia sambil melarikan diri dari konflik yang selalunya sukar diselesaikan. Kenapa sejarah dan nostalgia? Sejarah amat penting kerana melupakan sejarah menyebabkan kita mengulang kesilapan lama. Jika jari kita luka terkena pisau dan melupakannya, mungkin besok kita akan terluka lagi dek pisau yang sama. Nostalgia pula adalah suatu perkara yang kadang-kadang tidak terbeli atau dengan kata lain kita perlu membayar dengan harga yang mahal untuk menciptanya. Kadang-kadang sesuatu itu apabila kita terlepas, kita tak akan menemuinya sampai bila-bila. Sekian, selamat menghayati tulisan yang tak sepertinya....

1 comment:

  1. tahniah!..selamat menceburi bidang per'blog'an..moga2 blog en rahman x disinggahi sawang..ekekek

    ReplyDelete