Mendaki

Mendaki
Usaha Tangga Jaya

Monday, January 26, 2009

Al-Fatihah untuk Sasterawan Negara Arena Wati


SAYA amat terkesan dengan pemergian almarhum pada pagi Ahad, 25 Januari 2009 di HUKM. Hal ini demikian kerana saya baru sahaja menyiarkan entri yang memaparkan almarhum tidak sampai 48 jam sebelumnya. Saya paparkan gambar kenangan itu atas sifatnya sebagai sejarah dan nostalgia bagi saya. Dipaparkan kali ini adalah sebahagian buku-buku almarhum yang ada dalam koleksi saya. 'Royan' adalah antara novel yang paling awal saya miliki dan membacanya, iaitu tanggal 8 Mei 1982. Sebuah lagi ialah 'Rontok'. Tiada dipaparkan kerana puas saya mencari di merata-rata tempat tetapi tidak menemu. 'Eno' pula adalah pemberian seoang rakan yang dititipkan ayat "Ikhlas buat seorang teman yang banyak berbakti kepadaku. Tidak pernah kemarau dengan pertolongan dan bantuan. Muga budi muliamu kekal untuk menjadi kenang-kenangan hari esok" diikuti tandatangan dan tarikh Jan 1985. Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment